Gelukkig nieuwjaar!
Geldt dat ook voor jonge vluchtelingen in ons land? Dat hopen we van harte! Maar hopen alleen is niet genoeg.
Daarom vragen we: doe mee met onze prijsvraag voor groep 7 en 8 (PO) en klas 1 en 2 (VO).
Geef onze gratis lessen en laat leerlingen een storyboard maken voor een videoclip. Deze gaan uw leerlingen, samen met jonge vluchtelingen en professionele regisseurs, zelf maken. Daarmee vragen we aandacht voor de positie van jonge vluchtelingen. Doe je ook mee? Meld je dan nu aan op info@26000gezichtenindeklas.nl. Aanmelden kan tot 1 april 2024.
PO – groep 7/8
VO – klas 1/2
Les 1
Gevlucht, en dan?
Doel: Ik kan vertellen waarom mensen uit hun land vluchten, welke emoties daarbij een rol spelen en wat inburgering inhoudt.
Les 2
Leven tussen hoop en wanhoop
Doel: Ik krijg inzicht in het leven van jonge vluchtelingen na aankomst in Nederland, begrijp hun emoties en kan vertellen waarom inburgeren voor veel jonge vluchtelingen moeilijk is.
Ik weet wat een generaal pardon is.
Les 1
Gevlucht, en dan?
Doel: Ik kan vertellen waarom mensen uit hun land vluchten, welke emoties daarbij een rol spelen
en wat inburgering inhoudt.
Les 2
Leven tussen hoop en wanhoop
Doel:
1. Ik krijg inzicht in het leven van vluchtelingen na aankomst in Nederland.
2. Ik begrijp hun emoties.
3. Ik kan vertellen waarom inburgeren voor veel vluchtelingen moeilijk is.
4. Ik weet wat een generaal pardon is.
Les 3
Je hebt iemand nodig
Doel: Ik ontdek dat vluchtelingen en asielzoekers in Nederland iemand nodig hebben om zich veilig te kunnen voelen, en vertrouwen te kunnen krijgen in de mogelijkheid te werken aan een goede toekomst.
Extra les
Prijsvraag Videoclip
Doelen: Ik leer me verplaatsen in de situatie van jonge vluchtelingen. Ik kan de situatie van jonge vluchtelingen verbeelden in een getekend storyboard als basis voor een videoclip.
Les 3a
Je hebt iemand nodig
Doel: Ik ontdek dat vluchtelingen en asielzoekers in Nederland iemand nodig hebben om zich veilig te kunnen voelen. En ik ontdek dat zij vertrouwen moeten krijgen om te kunnen werken aan een goede toekomst.
Extra les
Prijsvraag Videoclip
Doelen: Ik leer me verplaatsen in de situatie van jonge vluchtelingen. Ik kan de situatie van jonge vluchtelingen verbeelden in een getekend storyboard als basis voor een videoclip.
PO – groep 7/8
Les 1
Gevlucht, en dan?
Doel: Ik kan vertellen waarom mensen uit hun land vluchten, welke emoties daarbij een rol spelen en wat inburgering inhoudt.
Les 2
Leven tussen hoop en wanhoop
Doel: Ik krijg inzicht in het leven van jonge vluchtelingen na aankomst in Nederland, begrijp hun emoties en kan vertellen waarom inburgeren voor veel jonge vluchtelingen moeilijk is.
Ik weet wat een generaal pardon is.
Les 3
Je hebt iemand nodig
Doel: Ik ontdek dat vluchtelingen en asielzoekers in Nederland iemand nodig hebben om zich veilig te kunnen voelen, en vertrouwen te kunnen krijgen in de mogelijkheid te werken aan een goede toekomst.
Extra les
Opbouwen van een toekomst
Doel: Ik begrijp dat het voor voormalig asielzoekerskinderen extra moeilijk is om een toekomst in Nederland op te bouwen. Ik kan dit meevoelen en in verband brengen met mijn eigen toekomstdromen..
VO – klas 1/2
Les 1
Gevlucht, en dan?
Doel: Ik kan vertellen waarom mensen uit hun land vluchten, welke emoties daarbij een rol spelen
en wat inburgering inhoudt.
Les 2
Leven tussen hoop en wanhoop
Doel:
1. Ik krijg inzicht in het leven van vluchtelingen na aankomst in Nederland.
2. Ik begrijp hun emoties.
3. Ik kan vertellen waarom inburgeren voor veel vluchtelingen moeilijk is.
4. Ik weet wat een generaal pardon is.
Les 3a
Je hebt iemand nodig
Doel: Ik ontdek dat vluchtelingen en asielzoekers in Nederland iemand nodig hebben om zich veilig te kunnen voelen. En ik ontdek dat zij vertrouwen moeten krijgen om te kunnen werken aan een goede toekomst.
Les 3b
Je hebt iemand nodig
Doel: Ik ontdek dat vluchtelingen en asielzoekers in Nederland iemand nodig hebben om zich veilig te kunnen voelen. En ik ontdek dat zij vertrouwen moeten krijgen om te kunnen werken aan een goede toekomst.